Història

El Taller Gaudí en l'actualitat està ubien l'Escola Politècnica Superior d'Edificació de Barcelona (EPSEB) i compleix amb els objectius que van sorgir a partir de la creació de la Línia d'Investigació "Gaudí i el Modernisme català. L'estil arquitectònic i artístic de 1900", donada d'alta en el 1998 i que va nèixer al Desembre de 2002 amb la col·laboració de Lluís Gueilburt, ex-secretari del Centre d'Estudis Gaudinistes (CEG).

El CEG a la seva segona etapa (1993-2003), la primera la va desenvolupar l'arquitecte César Martinell, tenia com a idees primordials la recerca vers l'obra de Gaudí i per tant es va signar un conveni de col·laboració, a través del sotsdirector i professor Benet Meca de l'Escola Universitària Politècnica de Barcelona (EUPB) i el centre.

Una de les activitats més importants i de més difusió organitzada pel Centre d'Estudis Gaudinistes, durant els seus deu anys d'activitat, van ser les Jornades Internacionals d'Estudis Gaudinistes, que fins el 2002 es van poder celebrar amb un gran èxit de públic i participació: a Barcelona al Col·legi d’Arquitectes (1994), a Barcelona a La Pedrera (1995), a Santa Coloma de Cervelló a la Colònia Güell (1996), en Reus al Palau Bofarull (1998), a Sant Joan Despí a Can Negre (1999), a Terrassa al Museu de la Ciència i la Fundació La Caixa (2002) i un simposi a Washington a l'Escola d'Arquitectura de la Universitat Católica d'Amèrica (2002).

Gràcies a totes aquestes cites, es va poder conèixer a investigadors d'altres països i formar l'equip d'investigació propi del Taller Gaudí. A més d'aquestes Jornades Gaudinistes, s'han realitzat exposicions, conferències, publicacions, circulars, catalogació bibliogràfica, investigacions, projectes finals de carrera, consultoríes històriques i cursos.

Amb tot aquest bagatge i després de l'eufòria que havia deixat l'Any Gaudí 2002, es va creure necessari obrir un punt de trobada permanent de comunicació amb els investigadors de Gaudí. Per això al Desembre de 2002, el Director de l'Escola Javier Llovera, va presentar a la Junta Escolar la proposta del professor Benet Meca i de Lluís Gueilburt, decrear el Taller Gaudí de la EUPB, que va ser aprovat per unanimitat.

A principis de 2003 es va clausurar el Centre d'Estudis Gaudinistes que fins la data havia continuat el treball realitzat per l'arquitecte modernista César Martinell (1965-1970). Al Juny de 2003, el Taller Gaudí va ser reconegut com Centre d'Investigació de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), únic centre d'investigació de l'Escola, la qual cosa ens omple d'orgull i des d'aquí convidem a participar a tot aquell que hi estigui interessat. Al 2004 les

Línies d'Investigació de la UPC van desaparèixer i es van constituïr els Grups de Recerca i a partir d'aquell moment es va crear el Grup de Recerca d'Edificació i Patrimoni (GREiP) que va ser fruit de la unió de dos Línies d'Investigació que pertanyien al Departament de Construccions Arquitectòniques II i al Departament d’Expressió Gràfica Arquitectònica II.